منابع قطعی طراحان سوالات کنکور لو رفت، با این منابع دست طراحان سوال رو بخون

11 تیر 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 8 دقیقه
منابع قطعی طراحان سوالات کنکور لو رفت، با این منابع دست طراحان سوال رو بخون

سوالات کنکور 1403 لو رفت! هر سال بعد از کنکور داوطلبان زیادی از سوالات عجیب و غریب و جدید کنکور گلایه می‌کنند؛ اما کمتر داوطلبی می‌داند منابع طراحان سوال کنکور هر سال یکسری منابع ثابت هستند. در واقع با مطالعه و بررسی تعدادی از منابع تستی می‌توانید دست طراحان سوال کنکور را بخوانید و به این ترتیب با دیدن هیچ تستی سر جلسه غافلگیر نمی‌شوید.

آیا واقعا سوالات کنکور1403 قابل پیش‌بینی هستند؟ روی کدام منابع وقت بیشتری بگذاریم؟ داوطلبانی که از صفر شروع کرده‌اند و وقت زیادی ندارند کدام تست‌ها را کار کنند؟ سوال تالیفی کار کنیم یا سوالات کنکورهای سال‌های گذشته؟

در ادامه این محتوا به همه این سوالات پاسخ داده‌ایم و 4 منبع قطعی طراحان سوالات کنکور را هم معرفی کرده‌ایم.

سوالات کنکور 1403 لو رفت!

شاید این تیتر اغراق آمیز به نظر برسد و شما را به یاد تبلیغات دروغین افراد کلاهبردار بی‌اندازد! قطعا در این محتوا قصد نداریم سوالات کنکور1403 را به شما بفروشیم؛ چون نه تنها ما بلکه هیچکس تا روز کنکور نمی‌داند دقیقا سوالات کنکور چه هستند.

تخفیف یهویی

هدف ما معرفی یکسری منابع تستی است که اگر آن‌ها را خوب کار کنید، قول می‌دهیم سر جلسه کنکور هیچ تستی به نظر شما عجیب و جدید نباشد. در واقع قرار است با حل تست‌های موجود در این منابع، بارها سوالات مشابه سوالات کنکور امسال را حل کنید.

خب اینکه سخت شد و باید باز هم زحمت بکشیم و تست بزنیم! دوستان کنکور راه میانبری ندارد و به‌هرحال برای موفقیت در کنکور باید تست بزنید. ما در این محتوا شما را راهنمایی می‌کنیم تا منابع درستی را انتخاب کرده و وقت‌تان را هدر ندهید.

شاید تصور کنید هر سال قرار است داوطلبان سر جلسه کنکور با دیدن سوالات عجیب و فضایی سر جایشان میخکوب شوند؛ در حالی‌که:

هر سال اکثر سوالات کنکور چهارچوب مشخصی دارند و تنها 10 الی 15 درصد از کل سوالات کنکور دارای ایده‌های واقعا جدید و خلاقانه‌ای هستند.

در هر صورت نگران نباشید چون بعد از کار کردن تست‌های منابع زیر، دست طراحان سوال کنکور را به راحتی می‌خوانید و سر جلسه کنکور از دیدن هیچ تستی متعجب نخواهید شد.

سوالات کنکور 99 و بعد از آن

اکثر سوالات کنکور یا مشابه سوالات کنکورهای چند سال اخیر هستند یا بر اساس نکات موجود در سوالات چند کنکور اخیر طراحی شده‌اند. برای مثال ممکن است داوطلبی یک تست کنکور سال قبل را بخواند و نکته‌ای مربوط به یکی از گزینه‌ها (نه صرفا گزینه جواب) را یاد بگیرد و در کنکور همان سال بتواند به کمک آن نکته سوالی را حل کند.

مهم‌ترین منبع شما همین سوالات کنکور 99 و بعد از آن است، می‌توانید در کتاب‌های دور دنیا در 4 ساعت گاج همه تست‌های کنکورهای اخیر را به همراه پاسخنامه تشریحی آن‌ها مطالعه کنید.

تمرینات کتاب درسی

اکثر داوطلبان نسبت به تمرینات و مثال‌های کتاب درسی کم لطفی می‌کنند و خیلی راحت از کنار این تمرینات می‌گذرند، دوستان قرار نیست سوالات کنکور را از جایی به غیر از همین کتاب درسی طرح کنند. حتی بارها در کنکور سوالاتی داشته‌ایم که همان متن تمرینات کتاب درسی با مقداری تغییر جزئی بوده‌اند.

اگر تا امروز تمرینات کتاب‌های درسی‌تان را دست کم می‌گرفتید، تغییر رویه بدهید و سوالات کتاب درسی به خصوص درس فیزیک را جدی بگیرید.

سوالات آزمون‌های ماز و قلم‌چی

سوالات آزمون‌های ماز و قلمچی به خصوص در دروس زیست و شیمی می‌توانند بهترین منابع برای حل سوالات خلاقانه و جدید باشد. تجربه نشان داده است که از نظر داوطلبانی که در آزمون‌های ماز و قلمچی شرکت کرده‌اند یا سوالات این آزمون‌ها را حل کرده‌اند، اکثر سوالات کنکور قابل‌حل بوده‌اند. حالا دو سوال پیش می‌آید:

  • کل آزمون‌های ماز و قلمچی را کار کنیم؟ خیر، بهتر است تمرکزتان روی آزمون‌های جامع این دو موسسه باشد.
  • داوطلبان ضعیف هم سوالات این دو آزمون را کار کنند؟ این داوطلبان می‌توانند با حل سوالات کنکور و تمرینات کتاب درسی شروع کنند و بعد از اینکه به یک تسلط نسبی رسیدند، سوالات آزمون‌های ماز و قلمچی را حل کنند.

کتاب‌های جمع‌بندی آزمون محور

کتاب‌های جمع‌بندی آزمون محور بهترین منابع برای دوران جمع‌بندی یا برای داوطلبانی است که وقت چندانی تا برگزاری کنکور ندارند. سوالات این کتاب‌ها هم اکثرا خلاقانه و دارای ایده‌های جدید هستند و همین موضوع باعث شده سطح این کتاب‌ها فراتر از سوالات کنکور باشد.

دو کتاب موج آزمون نشر الگو و فصل آزمون خیلی سبز از جمله بهترین منابع طراحی سوالات خلاقانه کنکور هستند.

بهترین منابع تستی برای شروع از صفر

بهترین منابع تستی برای شروع از صفر
از منابع قطعی طراحان سوالات کنکور می‌توان به کتاب‌های موج‌آزمون نشر الگو و فصل‌آزمون خیلی سبز اشاره کرد.

تعدادی از داوطلبان نیمه دوم سال تحصیلی به خودشان می‌آیند و مطالعه برای کنکور را از ماه‌های بهمن و اسفند شروع می‌کنند، که البته این داوطلبان اگر منابع تستی مناسبی انتخاب کنند شانس بسیار خوبی برای موفقیت در کنکور خواهند داشت. از آنجایی که زمان برای این داوطلبان در حکم طلا است نباید آن را با حل سوالات تالیفی غیر ضروری هدر بدهند.

بهترین استراتژی تست‌زنی برای شروع از صفر این است که مراحل زیر را طی کنید:

  • بعد از مطالعه هر مبحث ابتدا تمرینات کتاب درسی و بعد تست‌های کنکوری آن را حل کنید.
  • در ادامه با حل تست‌های آزمون‌های ماز و قلمچی اطلاعاتتان را تثبیت کنید.
  • در نهایت در دوران جمع‌بندی از تست‌های کتاب‌های موج آزمون و فصل آزمون بهره ببرید.

همه منابع معرفی شده در این محتوا از جمله سری کتاب‌های دور دنیا در 4 ساعت گاج، موج آزمون نشر الگو و فصل آزمون خیلی سبز را می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت و تخفیف ویژه از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب خریداری کنید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

همچنین برای حل تمرینات و سوالات کتاب‌های درسی به جدیدترین چاپ کتاب‌های درسی نیاز دارید، این کتاب‌ها هم در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب موجود هستند.

منابع طراحان سوال کنکور در یک نگاه

اگر قصد… داریاین منابع رو تهیه کناز کجا؟
حل سوالات جدید و خلاقانهموج آزمون و فصل آزمونوب سایت فروشگاه پایتخت کتاب
سوالات کنکورهای اخیردور دنیا در 4 ساعت گاج
تمرینات کتاب‌های درسیجدیدترین چاپ کتاب‌های درسی

سوالات تالیفی یا کنکورهای گذشته؟

شاید شما هم از آن دسته داوطلبانی باشید که تا کل سوالات تالیفی و کنکوری هر مبحث را حل نکنید خیالتان راحت نمی‌شود؛ شاید این موضوع در تابستان یا ابتدای سال تحصیلی دردسرساز نباشد اما در ماه‌های پایانی عملا هدر دادن زمان است!

مهم‌ترین سوالاتی که باید آنها را نه یک بار بلکه چند بار حل کنید، سوالات کنکورهای اخیر هستند و در کنار حل این سوالات باید تمام نکات مربوط به آنها را هم به خوبی یاد بگیرید. این یعنی اصلا سوال تالیفی حل نکنم؟

اگر زمان کافی دارید، بعد از حل سوالات کنکور سوال تالیفی هم کار کنید و اگر تا کنکور زمان زیادی باقی نمانده، از کتاب‌هایی همچون موج آزمون یا فصل آزمون برای حل تست‌های خلاقانه و تالیفی استفاده کنید.

سخن آخر

در این محتوا به شما یاد دادیم چطور سوالات کنکور امسال را پیش‌بینی کنید و ماهرانه دست طراحان سوالات کنکور را رو کنید! ابتدا گفتیم هر سال طراحان سوالات کنکور از یکسری منابع مشابه استفاده می‌کنند و در واقع با حل تست‌ها و سوالات این منابع می‌توانید به بیش از 90 درصد سوالات کنکور مسلط شوید و به این ترتیب سر جلسه با دیدن هیچ تستی متعجب و غافلگیر نخواهید شد.

در ادامه 4 منبع قطعی طراحان سوالات کنکور را معرفی کردیم و گفتیم می‌توانید این منابع را با تخفیف ویژه از وب‌سایت فروشگاه پایتخت کتاب خریداری کنید. اگر سوالی در مورد کنکور 1403 یا امتحانات نهایی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما در میان بگذارید.

چند سوال متداول

آیا سوالات کنکور 1403 قابل پیش‌بینی هستند؟

اگرچه نمی‌توان به طور قطع و دقیق سوالات کنکور را پیش‌بینی کرد اما با مطالعه منابع معرفی شده در این مقاله، سر جلسه کنکور بیش از 90 درصد سوالات برای شما آشنا هستند چون مشابه آنها را حل کرده‌اید.

منابع قطعی طراحان سوالات کنکور کدامند؟

حدود 90 درصد سوالات کنکور از سوالات کنکورهای گذشته، سوالات آزمون‌های ماز و قلمچی و تمرینات و مثال‌های کتاب‌های درسی طرح می‌شوند.

منابع قطعی طراحان سوال کنکور را از کجا تهیه کنیم؟

اکثر منابع معرفی شده در این مقاله را می‌توانید با صرف کمترین هزینه از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب تهیه کنید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. ترنم تیر 12, 1403

    چرا واقعا کنکور رو برنمیدارن

    • پایتخت کتاب تیر 12, 1403

      🤦‍♂️🤦‍♂️

آخرین مقالات پایتخت کتاب