بهترین منابع خلاقیت نمایشی کنکور 1404؛ معرفی برترین کتاب ها

10 تیر 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 5 دقیقه
بهترین منابع خلاقیت نمایشی کنکور 1404؛ معرفی برترین کتاب ها

یک تفکر اشتباه رایج بین بچه‌های هنر این است که چون درسی مثل خلاقیت نمایشی ماهیت حفظی دارد پس درس راحتی است و نیاز نیست خیلی روی آن زمان بگذارم، لطفا شما چنین اشتباهی نکنید! اگرچه درس خلاقیت نمایشی پیچیدگی برخی دروس کنکور هنر را ندارد و اکثر مطالب آن حفظ کردنی هستند؛ اما بسیار گسترده است و اصلا درسی نیست که بخواهید آن را دست کم بگیرید.

پس اگر عاشق سینما و هنرهای نمایشی هستید یا می‌خواهید در کنکور هنر کولاک کنید و رتبه برتر شوید، روی این درس سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کنید. در این راستا اولین و مهم‌ترین گام شما شناسایی و تهیه برترین منابع خلاقیت نمایشی کنکور است. تا انتهای این مقاله همراه پایتخت کتاب باشید تا بهترین منابع خلاقیت نمایشی کنکور 1404 را با هم بررسی کنیم.

اهمیت درس خلاقیت نمایشی برای کنکور هنر

اول از هر چیزی یادتان باشد که اگر به رتبه‌های خوب و تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور فکر می‌کنید، باید به همه درس‌ها اهمیت بدهید. از این گذشته خلاقیت نمایشی از آن دسته درس‌هایی است که واقعا ارزش زمان گذاشتن را دارد؛ چون این درس معمولا پیچیدگی خاصی ندارد و هر چقدر برای آن زمان بگذارید به همان اندازه نتیجه می‌گیرید.

پس شش دانگ حواستان را به این درس بدهید چون رقبای شما راحت از کنار چنین درس کم‌دردسری عبور نمی‌کنند و شما هم باید پا‌به‌پای آن‌ها رقابت کنید. در ادامه، می‌خواهیم کاری کنیم که از مطالعه این درس حداکثر نتیجه را بگیرید؛ با معرفی بهترین منابع کنکوری آن.

تخفیف یهویی

بهترین منابع ترسیم فنی کنکور 1404

مقاله مرتبط: بهترین منابع ترسیم فنی کنکور 1404

ویژگی‌های برترین منابع خلاقیت نمایشی

قبل از اینکه بهترین منابع این درس را معرفی کنیم، ابتدا بیایید ویژگی‌های یک منبع کنکوری مناسب برای آن را با هم بررسی کنیم. هر کتاب کنکوری از سه قسمت اصلی یعنی درسنامه، تست و پاسخنامه تشکیل شده است. ما هم برترین منابع خلاقیت نمایشی کنکور را از این جنبه‌ها بررسی می‌کنیم:

  • درسنامه‌ها: باید تا حد امکان جمع‌وجور و کاربردی باشند و حجم منطقی و معقولی داشته باشند، همه نکات مهم و اصلی را پوشش دهند و شامل خلاصه مطالب در قالب جدول و نمودار باشند تا کار مرور و خواندن این درس حفظی را برای داوطلبان راحت‌تر کنند. در صورت علاقه مند بودن مقاله “روش خواندن درس های حفظی” را بخوانید.
  • تست‌ها: حل تست به تثبیت و حفظ کردن مطالب کمک زیادی می‌کند. یک کتاب خلاقیت نمایشی کنکوری استاندارد باید شامل تست‌های متنوع و طبقه‌بندی‌شده باشد. در صورت علاقه مند بودن مقاله “تکنیک های تست زنی” را بخوانید.
  • پاسخنامه‌ها: گاهی پاسخنامه‌ها به حدی کامل هستند که در نقش درسنامه ظاهر می‌شوند. پاسخنامه تشریحی باید علاوه بر بررسی پاسخ هر سوال، شامل نکات تکمیلی و تکنیک‌های کنکوری حل تست باشد.
بهترین منابع درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور 1404؛ تحلیل بهترین کتاب

مقاله مرتبط: بهترین منابع درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور 1404؛ تحلیل بهترین کتاب

بهترین منابع خلاقیت نمایشی کنکور 1404 کدامند؟

بهترین منابع خلاقیت نمایشی کنکور 1403 کدامند؟

منابع خلاقیت نمایشی کنکور 1404 به دو دسته کتاب‌های درسی و کتاب‌های کمک درسی تقسیم می‌شوند. شاید فکر کنید برای موفقیت در کنکور مطالعه کتاب‌های درسی فقط وقت هدر دادن است؛ در حالی که کاملا برعکس:

اگر به قبولی در رشته‌های تاپ خلاقیت نمایشی و دانشگاه‌های بزرگ فکر می‌کنید باید کلمه به کلمه کتاب‌های درسی را مطالعه کرده و یاد بگیرید.

1- لیست کتاب‌های درسی

کتاب‌های زیر منابع وزارتی هنرستان هستند که توسط سازمان سنجش معرفی شده‌اند:

  • اصول و مبانی نمایش عروسکی، رشته نمایش
  • اصول و مبانی گریم، رشته نمایش
  • دانش فنی پایه پویا نمایی، رشته پویا نمایی
  • دانش فنی تخصصی پویا نمایی، رشته پویا نمایی
  • اصول و مبانی طراحی صحنه، رشته نمایش
  • آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان

در صورتی که نیاز به خرید کتاب درسی دارید، می توانید تمامی کتاب های معرفی شده را در سایت پایتخت کتاب با قیمت مناسب خریداری کنید.

2- لیست کتاب‌های کمک درسی

بعد از تسلط روی مطالب کتاب‌های درسی، می‌توانید با مطالعه نکات تکمیلی درسنامه‌ها و حل تست به تسلط کامل برسید. کتاب‌های کمک درسی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین کتاب‌های کنکوری خلاقیت نمایشی هستند و تمامی ویژگی‌های کتاب‌های کنکوری استاندارد و ایده‌آل را دارند:

حدس می‌زنم بچه‌های کنکور هنر برای خرید منابع مورد نیازشان زمان زیادی صرف کنند و شاید روزها به دنبال یک کتاب بگردند، متاسفانه کتاب‌های کنکور هنر به اندازه کتاب‌های کنکوری سایر رشته‌ها در دسترس نیستند.

اما نیازی نیست نگران باشید، در فروشگاه پایتخت کتاب می توانید اقدام به خرید کتاب های کنکور هنر با بهترین قیمت و تخفیف ویژه کنید. کافی است اسم کتاب مورد نظرتان را در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب جستجو کنید، در صفحه خرید هر منبع توضیحات کاملی در مورد آن محصول به همراه فایل نمونه کتاب مورد نظر وجود دارد.

بهترین منابع خواص مواد کنکور 1404

مقاله مرتبط: بهترین منابع خواص مواد کنکور 1404

سخن آخر

به تمامی متقاضیان کنکور جذاب هنر که آرزوی درس خواندن در بهترین دانشگاه‌های این رشته را دارند یا عاشق رشته سینما و هنرهای نمایشی هستند توصیه می‌کنیم درس خلاقیت نمایشی را به هیچ عنوان دست کم نگیرند.

در این محتوا در مورد بهترین منابع خلاقیت نمایشی کنکور 1404 صحبت کردیم و تمامی کتاب های رتبه برتر ها را معرفی کردیم. اگر شما از کتاب‌های معرفی شده در این محتوا استفاده کرده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربیات ارزشمندتان را در قسمت دیدگاه این محتوا با سایر داوطلبان به اشتراک بگذارید.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
  1. Selena تیر 11, 1403

    عالی بود

    • پایتخت کتاب تیر 11, 1403

      💙

آخرین مقالات پایتخت کتاب