بهترین منابع ترسیم فنی کنکور 1404

10 تیر 1403
سارا رسولی
زمان مطالعه : 5 دقیقه
بهترین منابع ترسیم فنی کنکور 1404

چرا میانگین درصد بچه‌های هنر برای درس ترسیم فنی انقدر پایین است؟ تعداد زیادی از سوالات ترسیم فنی کنکور با مفاهیم پیچیده هندسه گره خورده‌اند؛ پس بی‌دلیل نیست که اکثر داوطلبان در این درس نسبتا دشوار عملکرد خوبی ندارند. اما درست جایی که سایر داوطلبان جا می‌زنند و کم می‌آورند شما باید دست به کار شوید و همه تلاشتان را به کار بگیرید.

چطور می‌توانیم در این درس پیشرفت کنیم؟ برای یادگیری آن از کجا شروع کنیم؟ اولین و مهم‌ترین گام برای یادگیری درس ترسیم فنی، خرید یک کتاب کمک آموزشی مناسب است. در ادامه این محتوا بهترین منابع ترسیم فنی کنکور ۱۴٠4 را معرفی می‌کنیم تا بتوانید منبع مناسب خودتان را بیابید.

ترسیم فنی درس چندان محبوب و دل چسبی نیست، مطالب آن دشوارند و میانگین درصد داوطلبان برای این درس چنگی به دل نمی‌زند! احتمالا شما هم دل خوشی از ترسیم فنی ندارید و بدتان نمی‌آید تایم مطالعه این درس را به سایر دروس اختصاص دهید. اما توصیه می‌کنم خلاف جریان آب شنا کنید و برای مطالعه این درس سنگ تمام بگذارید تا شانس قبولی‌تان بیشتر شود!

برای یادگیری اصولی هر درسی باید به شیوه مناسبی آموزش ببینید، خرید یک کتاب کنکوری خوب می‌تواند جای خالی یک استاد باتجربه را برایتان پر کند. پس در ادامه بیایید بهترین منابع ترسیم فنی کنکور 1404 را بررسی کنیم.

تخفیف یهویی

برای ترسیم فنی کتاب درسی بخوانم؟

بسیاری از داوطلبان فکر می‌کنند کتاب درسی فقط مناسب امتحانات مدرسه طراحی شده و برای شرکت در کنکور باید قید مطالعه کتاب درسی را زد و فقط از منابع کمک آموزشی استفاده کرد؛ این تفکر کاملا اشتباه است!

کتاب درسی با وجود همه کاستی‌ها و ضعف‌ها، اولین منبع آمادگی شما برای کنکور است.

در ادامه کتاب‌های درسی ترسیم فنی را معرفی می‌کنیم، جدیدترین چاپ این کتاب‌ها در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب موجود است:

  • کتاب ترسیم فنی و نقشه کشی هنرستان
  • علم مناظر و مرایا هنرستان
  • هندسه ۱ رشته ریاضی
  • هندسه ۲ رشته ریاضی

ویژگی بهترین منابع ترسیم فنی کنکور

کتاب‌های درسی برای یادگیری درس ترسیم فنی لازم هستند اما کافی نیستند؛ چون این درس به شدت مفهومی است و برای یادگیری مفاهیم پیچیده آن باید از کتاب‌های تست استفاده کنید. حالا بهترین منابع ترسیم فنی کنکور چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب‌های کنکوری ترسیم فنی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند تا بتوانند داوطلبان را برای پاسخ‌گویی به سوالات دشوار این درس آماده کنند:

  • درسنامه‌ها کامل و جامع
  • لحن درسنامه روان و قابل فهم
  • تست‌های متنوع و کافی
  • پاسخنامه‌های تشریحی دقیق

ویژگی‌هایی که در پاراگراف قبلی بیان کردیم یک سری ویژگی‌های کلی هستند و در همه منابع ترسیم فنی کنکوری همه خصوصیاتی که گفتیم را نمی‌توانید پیدا کنید. چون هر منبع برای داوطلبان سطح خاصی طراحی شده است؛ برای مثال:

داوطلبان ضعیف و کسانی که می‌خواهند مطالعه این درس را از صفر شروع کنند به منابع درسنامه محور نیاز دارند.

در ادامه بهترین منابع ترسیم فنی برای داوطلبان مبتدی را معرفی کرده‌ایم:

بهترین منابع برای تست‌زنی بیشتر

از آنجایی که ترسیم فنی درسی به شدت مفهومی است، برای پاسخ‌گویی به سوالات آن صرفا حفظ کردن مفاهیم به کارتان نمی‌آید. پس:

بعد از یادگیری اولیه مطالب از روی کتاب درسی و منابع درسنامه محور، باید تا می‌توانید تست بزنید. در واقع بخش اصلی آموزش شما همین حل تست و سوال است.

کتاب‌های زیر بهترین منابع تست ترسیم فنی کنکور ۱۴٠4 هستند:

164,000
20%
131,200 تومان
170,000
20%
136,000 تومان
370,000
20%
296,000 تومان

منابع ترسیم فنی کنکور ۱۴٠4 در یک نگاه!

منابع ترسیم فنی کنکور ۱۴٠۳ در یک نگاه!
با انتخاب بهترین منابع ترسیم فنی کنکور 1404 موفقیت خود را تضمین کنید.

در جدول زیر تمام منابع درس ترسیم فنی کنکور هنر ۱۴٠4 را ارائه کرده‌ایم. همه این منابع به همراه کتاب‌های سایر دروس کنکور هنر با قیمت مناسب و تخفیف ویژه در وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب موجود هستند. در صفحه خرید هر منبع در وب سایت پایتخت کتاب، می‌توانید توضیحات مربوط به آن منبع را مطالعه کنید و فایل نمونه آن کتاب را به صورت رایگان دانلود کنید.

اولین منابع، کتاب‌های درسیمنابع درسنامه محورکتاب‌هایی برای حل تست بیشتر
کتاب ترسیم فنی و نقشه کشی هنرستان  سیر تا پیاز ترسیم فنی اخوان  ترسیم فنی کارنامه کتاب  
علم مناظر و مرایا هنرستان  درس ترسیم فنی کارنامه کتاب  ترسیم فنی راه اندیشه  
هندسه ۱ رشته ریاضیدی وی دی آموزش ترسیم فنی کارنامه کتاب  ترسیم فنی آبی قلم چی  
هندسه ۲ رشته ریاضی  

سخن آخر

اکثر بچه‌های کنکور هنر فکر می‌کنند ترسیم فنی درس دشوار و پیچیده‌ای است و اکثر رقیبان هم عملکرد خوبی در این درس ندارند و خیلی روی این درس حساب باز نمی‌کنند، بهتر است من هم خیلی خودم را درگیر ترسیم فنی نکنم و زمان مطالعه آن را به سایر دروس اختصاص دهم.

اینجا است که یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوید چون کافی است با انتخاب یک منبع مناسب و کمی اراده مطالعه این درس را آغاز کنید تا شاهد پیشرفت و سبقت گرفتن از رقبایتان باشید.

در این محتوا بهترین منابع ترسیم فنی کنکور ۱۴٠4 را معرفی کردیم و گفتیم برخی منابع درسنامه محور هستند و برخی برای حل تست بیشتر تالیف شده‌اند. از داوطلبان عزیز تقاضا می‌کنیم اگر تجربه استفاده از این منابع را دارند، آن را در قسمت دیدگاه این محتوا با سایر داوطلبان به اشتراک بگذارند.

درباره نویسنده

سارا رسولی

نویسنده : سارا رسولی

دانشجوی پزشکی اراک، فارغ التحصیل پروتز دندان تبریز ، مشاور تخصصی کنکور تجربی و عضو تیم تولید محتوای بانک کتاب پایتخت

نظرات کاربران ثبت دیدگاه
نظر خود را ثبت کنید
نظرات ثبت شده
ااااا دیدی چی شد؟ هیچ کس نظر نذاشته :(
آخرین مقالات پایتخت کتاب